Loyihani amalga oshirish grafigi.
Loyihani amalga oshirish grafigi. .
Loyihaning texnik jihatlarini ishlab chiqish hech bo‗lmaganda loyihani amalga oshirishning kim, nimani va kachon baja-rilishi ko‗rsatib o‗tilgan dastlabki rejasini tuzishni o‗z ichiga olishi kerak. Bunday faoliyat ba‘zida tarmokli tahlil yoki kritik yo‗l uslubida tahlil deb yuritiladi. Oxirgi atama dastur-larni baholash va izohlash uslubi kabi murakkab tizimlarni o‗z ichiga oladi. Bu tizimlar bir tadbir boshlanishidan oldin tu-gallanishi kerak bo‗lgan yoki belgilangan muddatda tugallanmay qolishi butun loyiha bo‗yicha ishlarning kechikishiga olib keli-shi mumkin bo‗lgan tadbirlarni aniqlashga mo‗jkallangan. Bu tizimlar yirik fuqaro inshootlarini o‗z ichiga olgan loyiha-larni rejalashtirishning samarali vositasi bo‗lsa-da, boshka loyihalar uchun tadbirlar ketma-ketligini belgilovchi va izoh-lar bilan to‗ldirilgan oddiy kalendar rejalari ham etarli xdsoblanadi. Har ikkala holda ham o‗z vaqtida bajarilishi loy-ihani amalga oshirishga ta‘sir ko‗rsatuvchi tadbirlarni aniq-lash va ularni tugallashga etarli vaqtni ta‘minlashi kerak. Bu tadbirlarni etarli darajada rejalashtirmaslik oqibatida loy-ihani rejalashtirish muddatlari cho‗zilib ketishi mumkin.
Loyihani amalga oshirish bo‗yicha ishlar grafigi real, ya‘ni tashkilot va shaxslarning imkoniyatlari darajasiga asos-langan bo‗lishi shart. Haddan ortiq optimistik grafiklardan foydalanish salbiy natijalarga, operativ rejalashtirishning izdan chiqishi, ishlar rejadan orqada qolganda turli tashki lotlar o‗rtasida kelishmovchiliklarga olib keladi. Bundan tashqari ishlar grafigi noreal tuzilganda iqtisodiy va moli-yaviy tahlilda noto‗g‗ri xulosalarga kelishga sabab bo‗ladi.
Ma‘lumki har qanday loyihani muvaffakiyati va barbod bo‗lishi ist‘emolchi va foydalanuvchilarga bevosita bog‗liqdir. SHu boisdan tijorat tahlili loyiha tahlilida hal qiluvchi rol o‗ynaydi. CHunki, tijorat tahlilining asosiy maqsadi loyiha taklif etadigan mahsulot va xizmatning bozorini kelajak nuqtai-nazaridan baholashdir. SHuningdek, loyihani mahsulot ishlab chiqarish masalasi, uning mahsuloti uchun ko‗zda tutilgan bozorni har tomonlama tahlil qiladiki, ko‗rsatilgan mahsulot uchun samarali talabni va foydasi katta narxni ta‘minlashdan iboratdir. Bir so‗z bilan aytganda tijorat tahlili loyihani ishlab chiqarish va mahsulotini sotish bo‗yicha barcha tadbirlarni baholashdir.
manba.